søndag 8. mars 2009

Norge for dyrt for miljøbiler?

Jeg leste dette i avisen idag.
Dette er toppen av ironi... vi avgiftsbelegges i huet og rævva fordi vi ikke er miljøvennlige nok, og når det endelig kommer en miljøvennlig bil, forhindres den muligens fra å selges i Norge av statens umåtelige avgiftsgriskhet. På tide at politikere får huet ut av rævva og slutter å klaske hverandre på ryggen og skryte av hvor flinke vi nordmenn er til alt. Det er vi ikke, vi kan ikke bygge vei, vi har dårlige skoler, vi slipper all slags pakk inn i landet vårt som ikke har annet mål enn å snylte og er senere opprørt over at ting ikke er som de var i gamle dager, vi kan ikke ta vare på våre gamle, vi kan ikke ta vare på folk som er blitt syke og trenger offentlig støtte, vi er noen skikkelige sinker med tanke på medisin og behandling av sykdommer som blant annet kreft og vi er ute av stand til å tenke nytt- vi er rett og slett selvgode og innbilske.

Og glem Prius og disse hybrid- bilene i dag, de er ikke mer miljøvennlige enn en vanlig moderne bil med lavt drivstoff-forbruk. Og mye dyrere. Vil du være miljøvennlig? Enten kjøper du en el-bil, eller så kjøper du en ny bil med lavt forbruk. Hybrid er bare lureri, og idiotiske sosionom- berter i jordfargede klær (no offense Mamma, mener ikke deg...;)) som hysterisk leser innholdsfortegnelsen på jakt etter de grusomme E- stoffene lar seg lure. De betaler masse masse penger og får et miljøvennlig alibi- suckers.

Gud så mye idioti det er i verden, det er bra det fins slike som meg og en annen sart og følsom fyr jeg kjenner som gjør alle dere andre oppmerksom på det!

Praise the lord, I say..

Anja ut

1 kommentar:

Unknown sa...

Bwahaha! Jeg har aldri vært noen miljøforkjemper, og kommer sannsynligvis ikke til å bli det heller. Men jeg godtar at vi trenger å gjøre en kursendring. Og når jeg kan ligge oppi ræva på folk og skremme og presse dem på motorveien i en miljøvennlig bil, så skal jeg vurdere det. Kanskje.

Men jeg må jo innrømme at jeg blir lattermild av sånt som dette. Her i landet er myndighetene så hysterisk opptatt av å drive inn avgifter at de ikke merker at de går imot all sunn fornuft og strakt imot det sittende regjering prøver å overbevise oss om ang. deres miljøvernprofil. I denne og mange andre saker ser det ut som om de er på "self destruct"-modus - akkurat som KrF i forrige regjering - der de gjør alt for å slippe å få noen stemmer i kommende valg.

Men med den mengden idioter vi har her på haugen får de nok en del stemmer likevel, er jeg redd. Skål for dumheten!