torsdag 12. mars 2009

PETA- gode hensikter, men driter på draget av og til

PETA er en dyrevernorganisasjon som i utgangspunktet har en veldig god misjon- beskytt dyrene. Jeg elsker dyr og skifter raskt kanal når jeg ser dyr som dør, og tårene triller dersom jeg leser en bok der hunden dør. Hva heter den filmen med Will Smith igjen, der han er siste overlevende på Manhattan og han farter rundt i øde gater sammen med hunden sin? Du vet den hunden? Den dør... Jeg satt og hikstet og tårene trillet og jeg var såååå trist at ikke engang kino- smågodt hjalp. (Da er det ille)

Dyrevern er viktig, og det er grusomt å se hvor dårlig enkelte mennesker behandler dyrene sine, det være seg katter, hunder, kuer, griser eller fugler, elefanter eller en av de andre dyrene som lever på jorda sammen med oss.
Vi er riktignok planetens herskere, men det betyr ikke at vi har rett til å mishandle dyrene som lever sammen med oss. Ja vi spiser kjøtt, og ja, vi dreper dyr hver dag for at vi skal spise dem. Dette mener jeg er helt greit- vi mennesker ville ikke vært på toppen av næringskjeden om vi ikke hadde begynt å spise proteinrikt kjøtt. Hadde vi fortsatt bare spist gress, ville vi sittet i jungelen i Kongo og lysket hverandre. Derfor syns jeg vegetarianere har svært dårlig forståelse for dyret Mennesket.


Tilbake til det jeg ville fram til...
Disse dyrevernorganisasjonene går av og til for langt. Når man slipper ut mink og rev som har bodd i bur hele livet, ender man faktisk opp med å drepe dyret, samt man utsetter vill fauna for fare. Idioter som gjør slikt har jeg ingen respekt for.

Jeg har heller ingen respekt for dyrevernere som flyr rundt med rød maling i håp om å treffe på en pelskledd kjendis. Malingkasterne er kronidioter som skjuler seg bak et miljøvern-alibi, men i virkeligheten er dette psycho mennesker med "pain in the ass" skrevet i panna med blodet fra menstruerende indiske kuer.

Nå ønsker de å lage tofu av George Clooney sin svette. De håper at ved å lage tofu med GK- smak (yuk) skal færre spise kjøtt, men heller spise tofu- et motbydelig soyaprodukt jeg knapt klarer å beskrive. George Clooney- smak hadde kanskje vært fint om jeg var kannibal!

Dette blir for dumt. Jeg er FOR dyrevern, men MOT IDIOTI.

Anja ut

Ingen kommentarer: