torsdag 23. april 2009

En kjendis dør- do we care?

Jade Goody (eller Jane som jeg kalte henne i et tidligere innlegg) døde som kjent av kreft for en stund tilbake. Om du ikke har fått med deg det, da er du strandet på en øde øy og snakker til en hårete volleyball ved navn Wilson.

Anywho... nå skal det visst lages en musical om Jade Goodys liv
Seriøst...hvorfor???? Hun var med på et dustete realityshow, fikk kreft og døde. Det er mange som får kreft og dør av det, uten at man lager musical av det. Jeg kjente ikke Jade jeg, men jeg er ikke i tvil om at mange av de som dør ubemerket av kreft har gjort mye mer minneverdig enn Jade Goody.
Hvorfor er det status å være med i et reality-show? Hvorfor skal vi bry oss mer om henne enn om naboen som også døde av kreft? Er det virkelig et positivt personlighetstrekk at et menneske vil være med på et lavpannet reality-show?? I think not..
Og for Jade Goodys anliggende... er det ikke trist at hun blir husket ene og alene som "hun kreft-dama som var med på Big Brother"??

Jeg bare undrer....

Ingen kommentarer: