mandag 20. april 2009

Reality-konseptet

Første gang nordmenn stiftet bekjentskap med reality-tv var, om jeg husker rett, var det Big Brother og Robinson. (71 grader nord kom kanskje samtidig, men siden dette er ganske BRA tv gidder jeg ikke nevne det mer ;)
Husker ikke om disse kom samme år, men poenget er hvertfall at nordmenn ble SJOKKERT. Jeg syntes Robinson var dritkult, Christer Falck lurte alle trill rundt og fikk for alltid tilnavnet Riksklysa. I Big Brother fant 2 par sammen og noen giftet seg faktisk- og utrolig men sant- de holder fortsatt sammen!!
Dette er uhørt i realitykonseptets historie :) Og deltakerenes uskyld varte bare en sesong... neste sesong var det taktikk og tikktakk og allianser i hue og rævva. I Robinson ga dette seg uttrykk i at ei jente som hadde sittet på en stubbe og grått av hjemlengsel under hele oppholdet i sesong 3 eller 4, ble årets Robinson. Muahahahahahaha!!

Realitykonseptet blir mer og mer søplete, og siste hotte er Paradise Hotel, et hjernedøvt konsept hvor flest mulig kjøtthuer dyttes sammen på et luksushotell. De kan bare overleve dersom de finner en partner av motsatt kjønn (og helst ligge med alle)

Kriteriene for å bli med i P.H. er tydeligvis dette:

du må være pen å se på
du må være dum
du må like å drikke deg dritings- hver dag
du må synes det er kjempebra for imaget ditt å kle av deg og ligge med alle av motsatt kjønn
du må være spik spenne gæren

I dag så jeg på dette søppelet...
Og som en møll trukket mot lyset klarte jeg ikke skifte kanal :)

I dag så jeg at noen bikinikledde kjøtthuer, blant dem ei psycho-berte som heter Lene , kastet seg over ei jente som heter Marianne (tror jeg ..whatever..) fordi de HATER HENNE.
Hvorf0r??

Hun er sjenert
Hun kommer bedre overens med gutter enn jenter (fordi jentene der inne er onde bitcher)
Hun har holdt seg litt for seg selv
Hun har visst tatt av seg toppen for en fyr som er 20 år (hun er 26 år--- så det betyr at hun er pedo seffelig)

Og så kommer det inn en ny jente og Marianne/whatever.. tar kontakt og åpner seg

Dette får kjøtthue- mafiaen til å hate henne ENDA MER, fordi hun har vært falsk. At noen trenger en dag eller to til å innstille IQ-en slik at de kan kommunisere med amøber, er visst vanskelig å forstå...

Lene- sjefskjøtthuet- gir så flere grunner til å hate Marianne/whatever

Hun har ikke fine klær
Hun har ikke sko som matcher
Og hun er såååå griseteit at hun bare mååååååååååå hates

Hmm ja, skikkelig gode grunner må jeg si!!
Kjære Lene (hun er trønder forresten, say no more, say no more wink wink), dersom du skal hate alle som ikke har sko som matcher, da får du mange fiender!!

Og det mest idiotiske av alt er at de tøffelguttene der inne (de har inhalert så mye hårspray og selvbruningsspray at de knapt klarer å snakke sammenhengende) sitter bare og stotrer. Selv om de liker Marianne/whatever. Makan til mobbementalitet!
Heldigvis ser det ut til at Marianne/whatever er såpass voksen at hun ikke lar seg knekke. Man kan jo ikke annet enn å le av utsagn som at "jeg hater henne fordi hun er så teit!!" Og når teit betyr at man har sko som ikke matcher med antrekket..ja da... :)
Hva kan man si til det??

Go Lene... jeg må si du virkelig gjør deg på tv!!

1 kommentar:

Unknown sa...

For min del måtte gjerne hele reality-greia dø en smertefull død. Sånn som TV funker per i dag, vokser generasjonen under oss opp med et inntrykk av at det er greit å være idiot/Tommy Steine, og DET ER DET IKKE!

Forslag: Hvis man møter på folk som oppfører seg som reality-horer, er det lov å slå til dem hvor som helst under halsen. Vil jo ikke ta fra dem tv-ansikt-muligheten. ;)